Jobdirumah.com

Facebook Badge

Followers

Tuesday, June 22, 2010

ayah, kakak rindu ayah :'(

setiap kali demam, saya akan minta air sirap ais. even di matrix dulu, saya akan request itu dpd Mashi untuk dia beli di cafe. dan semua orang akan tanya, " kenapa sirap ais? " atau " kenapa mesti sirap ais? "
saya akan senyum sahaja untuk itu.
kenapa?
kenapa mesti sirap ais?
sebab.... dulu, masa umur 5 tahun, ingat lagi. sepupu suma dtg, tapi tga demam. budak2 kan, nak mainla ap suma kalau da sepupu suma ad. tapi time tu saya baring sahaja dalam bilik Ibu.
tiba2 Ayah dtg dan bangunkan saya. dia minumkan saya air sirap ais. dan saya terus oke. terus kua untuk main dengan mereka dilua. sejak daripada itu, saya akan request AIR SIRAP AIS kalau saya demam.
macam malam tadilahh..... pukul 2 pagi, saya kejut Ibu. " ibu, kakak na air sirap letak ais " tapi ibu ta bagi ais, dia kata nanti makin sakit tekak. jadi, saya minumlah sirap kosong itu.... lihat, saya tidak sembuh lagi... manalah tau kalau malam tadi daat sirap ais, saya da bule bangun macam biasa kan...

Ayah. akak rindu sangat. Ayah tau akak ta pena main2 kalau blaja. Ayah tau akak ta pena na buat Ayah & Ibu upset. Ayah tau akak sentiasa cuba untuk buat yang terbaik untuk segala exam. Ayah tau akak sentiasa sayang Ayah. Ayah ta pena ungkit segala yang Ayah pena bagi kat akak. Ayah ta pena marah akak....

Hari merentas desa peringkat sekolah 2008...

Ibu : nah, dua biji.
Kakak : oke bu (:
( itu adalah telur separuh masak. dua biji adalah untuk Ibu dan Ayah ^_^ )

Ibu : nanti na lari hp tinggal kat penamat, bia lari laju2, ta main2.
Ayah : Nurul hp tinggal? ta bbule larilah dia, HAHAHA.
Kakak : HAHAHAHA.
( saya cuma gelak sahaja sebab dua2 betul. kalau letak kat garisan penamat, akan lari laju untuk cepat amik hp. tapi kalau ta bawa, ta bule lari. HUHU, pandaikan mereka? itulah Ayah & Ibu saya )

akhirnya saya bawa hp itu sebab itu adalah nyawa saya (:
dan kerana itu, saya naik atas pentas untuk yang ntah ke bape untuk disarungkan medal oleh Tuan Pengetua.

Merentas desa peringkat Daerah Batu Pahat 

Ayah : masa tuka baju Daerah nanti ingat. nak cepat sampai sebab na msg Ayah. Hp salu dalam poket, oke?

Sukan peringkat sekolah


Ayah : kakak ni kalau ta bawa balik medal Ayah tataulah.

acara pertama- 1500 meter. * ta pakai spike time tu sebab ad budak speed pinjam. jadi saya lari kaki ayam.
demi Ayah, akhirnya saya naik pentas untuk EMAS 1500m Perempuan. Ingat lagi ap Pacat n Nasir cakap " ui, apelah, kalah jela. kesian budak kecik tu na menang tau. " * budak kecik yang dimaksudkan ialah Aishah Kecik. HUAHUA. eleyh, Nasir minat dia, bule aa nak dia menang. aku takan bagi dia menang.

begitu juga untuk acara 400M dan 800M perempuan bawah 18.
saya sayang Ayah.

Sukan Daerah...

Ayah ta bagi masuk. sebab da dekat exam. Ayah kata, cukup2lah medal tu.
tapi saya degil. saya tetap pergi untuk acara 400M, 800M, 1500M, 400meter lari berpagar dan 4x200M.
mukin sebab degil, 400M berpagar saya tapat emas. jadi, selamat tinggal peringkat Negeri~

* all this entry about Ayah.

SPM saya tapat macam yang Ayah nak, tapi Ayah cool lagi. Ayah kata, akak da usaha. kita cuba di matrix pulaa.
matrix?

bila di matrix semua berubah. berubah sekelip mata,
Ayah, kakak rindu Ayah. Ayah kecewa dengan kakak, ayah kata akak ta blaja. ayah kata akak main2. menyesal besarkan akak? Ayah....
Mana Ayah saya. saya rindukan Ayah. mana Ayah pegi....?
Saya nak Ayah yang cuma ad Ibu dan kami adik beradik.
Saya tanak Ayah yang ad Adam dan Anty Nor.
Saya rindu Ayah sangat.
Kerana itu, tiga hari dah saya berendam air mata.
Cepat tgn saya pegi wall Taufik dan Cyde kalau saya teringat Ayah dan nangis time online.
Cepat saya msg yda, dia, atau housekeeper saya kalau saya nangis sorang2 dalam bilik dan btau saya sedih.
Ye, kawan2 mg orang yang paling dekat dengan kita time macamni.
Ye, saya tengah nangis lagi.
Ye, dia takan dapat layan semua kerenah saya sebab dia akan rasa penat.
Ye, saya terlalu banyak kerenah.
Ye, mg tade orang akan dapat layan kerenah saya macam yang kawan2 saya selalu ad dan Ibu buat.
Ye, memang.....

Semalam saya berkurung dalam bilik sehari suntuk. tengah hari tu ibu masuk panggil makan but I refused.
then dia tanya dengan penuh kelembutan dan kasih sayang " kakak na kua ta hari ni?
saya cuma menggeleng. dia kata, dahlah. Ayah bukan lagi yang dulu. kemudian saya terus tutup pintu dan nangis lagi.

Ayah, akak rindu. baliklah Yah....
Akak ta pena rasa na kecewakan Ayah. Ta pena terlintas langsung. Ayah, kalau akak ta belajar, sem 1 lagi akak da kena buang matrix. Ayah. I've done my very well. Penanda mesti salah Yah. percayalah.
Akak ta pena suma ni jadi.
Ayah....... akak rindu, baliklah Yah....
 :'(  :'(  :'(  :'(  :'(  :'(  :'(