Jobdirumah.com

Facebook Badge

Followers

Wednesday, June 2, 2010

saya sudah matang? (:

alhamdullilah. dapat juga berehat dan online seperti biasa :))

semalam, tengah bual dengan Irfan di office ayah. rasa ta sedap hati. terus pegi depan, amik hp. kan betul.
miscall dan msg daripada ibu bagai. kalau setakat satu dua sahaja tape. huk.
" kak, balik awal, ibu demam. masakkan bubur "

sepantas kilat capai kunci HJ dan memandu gila bagai untuk cepat sampai ruma. nasibla traffic light itu faham keadaan saya, langgar saja! * saman penting ke, ibu penting? ibulaaaa! * memang gelabah amat! huh.

sampai ruma saja terus meloncat, HAHA klaka pulaa meloncat, lari lari mendaki untuk kebilik ibu -.-"
memang panas amat :( na cakap pun da ta bule dia. kasihannya ibu saya :'(
terus pegi dapur dan buatkan bubur untuk ibu. terus bagi ibu makann serta ubatny. fuuuuuuh! baru lega ;(
siapkan adik2 mandi apa suma, Amad na pegi clas, sedang mahu makan, " weyh, meeting jap. kul9 "
ouhhh. hilang selera makan terus bersiap na kua. solatsolat ap suma, terus pegi amik Amad dulu, bawa dia pegi sana sekali.
sampai suda ada Epan, Epul, Cyde, Aiman. nasib ta bising (:
oke, mulakanla perbincangan kami.
paling ta bule blaa bila call Mola 
Epan : " helo, wowo ad?"
Mola : wowo? wowo tade.
Epan : bapak wowo?
Mola : pun tade.
Epan : aa, yeke? tapela. bye. * epan terus letak dan kata, kita call lagi sekali "
KAMI : HAHAHAHAHA, bangang punya epan!
Epan : helo, wowo ad? ekh, kau lagi. aku na cakap nan bapak wowo aa. HAHAHAHA. weyh Mola, aku ni.
Cyde : epan edan. HAHA,

dan teruskalaaaaah segala.

kemudian abih, nasib awal (: dan online2 dalam kul2 da tido sebab penat -.-"
oke pagi tadi bangun awal. seawal 4pagi. HUHU,
iron baju skula adik2 sb malam tadi penat amat, siapkan breakfast mereka. kejut mereka bangun, mandi solat ap suma dan hantar mereka kesekolah (: tugas pertama selesai.
rehat2 sebentar.
kemas ruma, basuh baju, sidai, siapkan makanan untuk ibu breakfast dan ubat dia.
selesai!
apa na masak ye hari ni?
lihat, saya masak!
saya Nurul Hidayh bt Juhari yang tidak suka masak ini akhirnya masak juga ntah buat kali yang keberapa bila emegency begini. huk.
masak nasi, daging masak paprick, tumis sayur, goreng ikan, masak lauk untuk nenek dan ayah sebab mereka punya lauk lain sket dan sediakan buah epal untuk pencuci mulut.
yeaaaah!
selesai lagi! (:
makan time. online! HAHA, wajib itu! dibahan oleh Aiman, Epul mg sodap der!
ditambah dengan Ainaa.
saya mg penyabar, HAHA. gilaaa korang!
hm.
oke, lipat kain ap suma. mereka balik skula.
main2 dengan Mia sambil tgk tb, lepas tu kacau adik dibilik :D
marah ooo dia, HAHA.
da maghrib mereka suma na pergi surau, siapkan lagi.
kemudian selesai madah, siapkan untuk makanan ibu, makan malam, dan hantar Amad pegi clas, again~
balik ruma basuh baju skula mereka untuk 2 hari punya lagi, buatkan green tea untuk ibu ( selama ni ibu buatkan saya  dan ini masa saya pulaaaa ) siapkan ayah punya makanan dan segala, siap, masa untuk saya rehat (:
ouuuhh, Amad da msg! amik dia. lupaaa pula -.-"
sorry.
dahhh pulang inilah keje saya!
onlining as blogger and such (:

selama ini ibu kata saya macam anak bongsu sebab sangat manja, tapi lihat.
wahwah. saya selesaikan dari A-Z.
alhamdullilah :)
(:saya sayang ibu saya dan saya suka keMATANGan saya sekarang:)