Jobdirumah.com

Facebook Badge

Followers

Sunday, July 18, 2010

alhamdullilah. akhirnya dapat juga bersenang lenang walaupun badan letih sangat dan ta hilang lagi letih tu, huu.
petang Jumaat lepas bersamaan 16 Julai 2010 sampai juga di depan city campus di Jalan Sultan Ismail tuhhh. uncle driver tu bawa bas laju betul. Pahang-KL takes only 2hours. isk isk isk. macam pelesit beliau bawa.
tamat juga minggu orientasi saya selama 4hari di BTN, Kuantan, Pahang. BTN is stand for Biro Tata Negara.
seronok sangat! sungguh :)

Hari pertama... ( Selasa 13 July 2010 )

Awal2 pagi da turun blok untuk pergi ke city campus bia berkumpul kat sana suma. suma orang bawa beg comel2 tapi nape aku rasa aku yang paling besar? kalau pacik tu tny2 kan, Kak Ika suh kata " ni baru 4hari pacik. kalau seminggu ntah mcmne " hoho, terhebatlah Kak Ika! ^^
sampai di kampus hampir jam 9 sebab jammed. biasalah tu kan :)
sampai2 je terus buat rutin harian iaitu ke toilet, ahah. then ad taklimat ap suma, kul10 tu bergeraklah kami menaiki bas PlusLine berwarna hijau2 kebiruan ke Pahang :)
asik gelak je dalm bas tuhhh. makan, kemudian tido. terbangun, makan kemudian tido balik. hahahaha. klaka sungguh rasa. celik mata ta sampai2 lagi. panas punggung! makan tido jelah keje aku dalam bas ue. hampir jam 2petang kami pun sampailah di kem. Kem Bina Negara, Bukt Sagu. ya allah. lambat bebenor pacik ni bawa bas kan kan?
oke sampai2 je turun bas amik barang terus pegi register kat dalam. garang betul komander tu. kecut perut akuh. sumpah! rasa na nangis je time tu bila dia tengking budak. * aku plaa yang na nangis. takut seyhhh.
then dapat bilik B105. sebilik nan kak ila dan kak marlia :)
kami macam rilek2 lagi sampai ue. then pegi mandi, solat ap suma, pegi makan. yummy! * see, makan lagi. haha. membesarlah kau Nurul!
lepas makan tu pegi solat dan terus pegi ke Dewan Ibnu Sina untuk pengenalan ap suma :)
yang marah2 tadi masa pendaftaran tu nama beliau Pak Izhar. astaga. garang macam hape mula2 tu. dalma dewan kami da gelak2 da :) comella tuh kan :D
oke, masa untuk pemilihan AJK tertinggi. dan saya menjadi MC di BTN itu untuk kursus kami -.-
* saya da lama bersaralah. huhu.
ad raptai untuk majlis seterusnya, alhamdullilah everthing smooth :)
Kak Aca kata " adik ta nervous langsung. macam orang da biasa da. terorlah dik "
saya senyum saja, hoho.
okelah, then ad aktiviti ap suma, kul12 balik bilik then tido. rasa macam ta sempat text sape2 sb ad orang tu kan dia sibuk ;p * jahatny saya =.=
ad makhluk jeles membakar2 telinga gue disana " sibuk ap? sibuk nan awek lain ke? sibuk betul? "
helo helo macik yang saya berharap beliau TIDAK baca ini, dia betul sibuk uke. bsds disana tade line sangat. jangan na racun2 saya. sumpah saya ta terpengaruh langsung. grr grr. saba jela time tu. saya percaya dialah
-.-
dah dah, bialah orang cmtu. malas na layan. time tu pun aku senyum je, malas na balas pape. pfft pfft!


Rabu ( 14 July 2010 )

Birthday Erab sennay hari ni. tapi ta sempat na wish ;(
full sangat jadual. huk.
happy belated birthday Siti Rabiatul Adawiyah bt Sumari. sayang kau! kawan sampai bila2 yeay :)
hari ni kami dapat faci dan saya diletakkan didalam LDK7 bersama facilitator Kak Ain :)
kenal ramai orang disana sb sebelum ni mg ta kenal sape2.
Apit, Jimmy, Ejad, Apiz, Mie, Kak Long, Noni, dan Kak Maryam. cool giler ahhhh budak LDK7 ni. first2 mg aku senyap jehhh, terbaiklah Nurul. sepatah ditanya, sepatah dijawab. masa ice breaking, macam2 mereka tanya. termasuklah WC, club, dan status. hahaha. status. emmm.
Muhamad Shafiq aka Apit : aa, Nurul. status ?
Muhamad Rahaizad aka Ejad : eh kau Pit, tanya status lak.
Akmal Nazim aka Jimmy : hah betul betul. status?
Nurul : status? * senyum * PELAJAR. * pueh hati kuh.
Apit, Ejad : ala bukan yang tu lah. yang lagi satu tu,
Kak Ain : * beliau gelakkan
Nurul : hihi, im taken. thanks you (:
Ejad : lahh, taken lah Pit.
Apit : ouhhh. taken...
Nurul : * gelak pueh dalam hati. kuang3.

paling ta bley blaaa mereka tanya suma -.-
siapa nama beliau, blaja dimana, umo berapa, -.-
etika yang dibuat Kak Ain masa mula2 kami duduk tadi ialah " jujur, terbuka, tidak menipu "
lagi sekali, =.=
jadi terpaksalah saya menceritakan semua yang ditanya kepada meraka =.=
beliau yang membaca ini saya minta maaf yeay. takut na btau. huk ;(

REHAT.

stat LDK3, Kak Ain bagi setiap sorang 36sen. amik satu syiling yang kita nak then btau nape amik nilai tu.
Nurul amik nilai SATU SEN. sebab? sebab nnurul rasa SATU SEN unik. samgat. kalau diibaratkan dalam hidup kita, sekecil2 perkara itu sangat perlu kalau ta, ta lengkaplah segala kan :)
macam nilai 1 sen tu, kalau tade 1  sen, ta jadilah 36sen kan? :)

oke then Kak Ain suh bagi 36sen tu kat sape2 yang kita nak dan bape je nilai yang kita nak kasi kat dia.
Nurul dapat paling banyak. RM1.71 . terperanjat sungguh. hoho. baik butul mereka ;D
ap yang Kak Ain kata tu tapelah, saya simpan je. karang kata membangga diri pulok. keh3. puyo sungguh mu nih Nurul ;D

malam~

aktiviti jalan seperti yang dirancangkan. antarany :
kena lukis ikut ap yang fasi kata. patutny lukih jadi robot, aku lukih jadi DOREMON. hahahaha. klaka betul. masa lukih tu aku da gelak2 sendiri. kui3. nurul2. mg tade bakat langsung kau nihhh. tau makan tido je, hahaha. org yang buat paling tepat adalah JIMMY! beliau mg hebat ouh!
oke, ni lagi aktiviti. yang pandai melukis duk belakang sekali dan yang paling pandai duk depan. terjerit2 mereka, "  nurul nurul, duk depan  " * sigh. ap lah mereka nih. kau ingat aku nihhh hape? pandai makan ad lah. hoho. duk belakang sekai pastiny JIMMY! :)
oke, kemudian kami yang duk barisan depan disuruh kelua. dan buat ap yang disuruh. oke fine. kena teliti gamba rupany. then nanti pas2 btau org dan org last kena lukih. paham dah. jadi hafallah kan :)
belakang kuh ialah Apiz. ponek den norang kat Hapih nih. den kato, sebatang pokok kelapa ad tiga cabang, dahan disebelah kiri ad 3 dan dua buah biji kelapa. dahan sebelah kanan ad 4 dan 3 buah biji kelapa. dahan tengah ad 5. bawah sekali ue ad rumput. seekor monyet di cabang sebelah kanan sedang memegang kole dan ekor berbentuk C. itu sajo patutny. bila da siap ap suma , den tengok. mak aih. lain beno! monyet da jadi sebelah kiri, pakai kain pelekat, buah kelapa kat cabang kanan ad 8biji. sape punya angkaralah nih. hahahaha. gelak bosa den tengok tuh. suma gelak weyh, kah3. klaka butul! oke mg ad sala aku, aku lupa btau monyet tu pakai selua pendek. tapi rasany ta effect kan? hihi * tanak ngaku salah :D

Khamis ( 15 July 2010 )


setiap kumpulan diberi keperluan yang berbeza. LDK7 mendapat sehelai kain putih segi empat sama. kami harus mencipta sesuatu tapi tanpa sebarang komunikasi. sesiapa yang didapati bercakap akan ditarik ke atas stage dan mulut beliau akan di PLASTER! PLASTER? APAKAH? LAYAN JELAH!
akhirnya siap juga. ta mampu na ctr. terlampau sedih. masa Dato' K diangkat dan melaungkan merdeka, aku tahan je sebak. takan na nangis kat public en? oke cool lagi. tapi bila da nyanyi lagu Jalur Gemilang ramai2 sepenuh tenaga, memang tapat tahanlah. bila KF bagi ucapan kat depan lagi aa terus jatuh suma manik manik putih tu. memanh tunduk saja ta berani angkat muka. dan makin alma makin tunduk sb kalau bule tanak orang tau. memang sebak sangat. tapi aku pelik cane orang depan bule selamba goyang2 badan beliau, huh.
pengalaman jahit Jalur Gemilang memang aku takan lupa sampai bila2. sumpah rasa cam, ergh! tatau na describe cane =.=
lain sangat rasa time tu.

dahla. kita tukar hari Jumaat lak. nagis karang aku nih lagi.

Jumaat ( 16 July 2010 )

bangun awal dengan semangatny sebab hari last! haha. da bule balik. keh3. ad KEMBARA pagi ni! ta jauh, 10km jehhh ;D
kami pun mulakanlah pengembaraan kam dengan semangatny. ^^
nurul lead didepan bersama Jimmy dan Dato' K as a leader LDK7 cover belakang.
dengan penuh kehebatan kami merentas hutan itu. kami harung buaya, sungai sedalam paras dada. wah hebatny kami!
akhirny kami tiba kembali ke kem. dannnn.

Jimmy : huh Nurul, kau atlet ke dulu? laju betul kau lari.
Nurul : * senyum jehhh
Apit : kau wakil ap dulu nurul?
Nurul : 400, 800, 1500, 400 pagar jeh (:
Jimmy : wahh terorny kau.
Nurul : biasa je Jimmy, ad lagi teror dpd aku (:
Apit : kau mesti masuk merentas desa kan?
Nurul : biasa je Pit. ramai orang lagi teror dpd aku (:

blablablablablablabla.

dah siap suma group, kami diberi rehat. naik atas mandi ap suma dan 10.30am turun ke dewan Ibnu Sina.
startlahhh acara ap suma en.
paling taley lupa ap KF cakap " saya tertarik dengan komenn dan ulasan daripada salah seorang rakan kita nihhh. dia kata - program ini sangat bagus dan harus dimulakan sejak dari kecil lagi. murid sekolah rendah harus menyertai program ini keranna mereka adalah modal insan negara." blablablabla, aku ta ingat dah ap yang aku tulis. sambung dengan ini " betul kata KF, semalam awak datang mulut macam ekzos bas. esok tgklah, mulut awak mesti macam mulut penyu. benar, tepat serta tiada syak wasangka ap yang KF kata c(:
Pak Izahar tegas, bagus. Pak Osman dan Pak Rahim prihatin. Kak Long bertanggungjawab. Tahniah BTN Bukit Sagu! - wakil UniKL 2010 - "

ahah. tersipu akuh! tatau plaa sampai KF baca :D

blablabla, dan KF sambung.
oke, Penghulu, Penghulunita, Timbalan Penghulu, semua ajk yang dilantik dan MC tolong bangun. oke, dengan lafaz bismillah, saya merasmikan penutupan kursus ini. maka dengan itu gugurlah semua jawatan ini daripada awak.

satu dewan gelakkan. siud jehhh KF. haha.
tapi, pengalaman jadi MC di BTN ini sangatlah best ^^
takan lupa sampai bila2.
oke ni ad sekt jehhh picx, sb hp kena serah awal pagi, kul12 baru bule amik en. tapat la na snap pape. huk.




1. kat tengah2 hutan
2. candid by fahmi, terbaik!
3. monkey magic! haha. ap un taley aa kau Jad.
4. candid juga, by Kak Ika. klaka tapi mg klaka. haha.