Jobdirumah.com

Facebook Badge

Followers

Thursday, July 22, 2010

manusia ou manusia. adilkah?

salam. selamat pagi :)
ouh pagi saya yang ceria dicemari dengan satu persoalan yang rasa agak menjengkelkan.
pelik dengan sifat manusia kat dunia ni. dia boleh buat tapi kenapa orang lain ta boleh? ouh, sebenarnya saya pun berperangai begitu -.-
tapi kenapa mesti ad perangai begitu yeay? nampak sangat tidak adil. tapi tapi. baik, saya beri satu contoh...

seorang pekerja wanita flirt bersama bos beliau kemudian mendirikan masjid bersama bos tersebut walhal si wanita sedar dan tahu si bos sudah berkahwin dan mempunyai anak bersama si isteri pertama. ouh? tamakkan hartakah? tade lelaki lainkah? perlukah mengejar kekayaan seseorang? kenapa tidak kau berusaha sendiri? oke baik. saya melihat dari sudut positif. ini semua takdir dan ketentuan Tuhan. ouh yes, I do believe in fate :)

beberapa tahun setelah berkahwin si bos ini seperti biasalah menjalankan perniagaan beliau dan dikelilingi pekerja beliau. and, let say, pekerja baru masuk! seorang perempuan. dan  baru berusia 18tahun. mula2 kerja si pekerja baru ini tidak menghadapi masalah. tetapi setelah beberapa minggu, si isteri kedua ini menghadapi satu masalah cemburu melampau. si pekerja baru dihentam habis2an. si kakak pekerja baru ini juga seperti diberi ugutan. sehingga si kakak bersuara kepada si bos dan berkata " mesti si polan rasa mcmne si polan rampas tuan dpd isteri pertama tuan " nahhh dia keluarkan apa yang ad dalam hati dia!

si isteri pertama sendiri tidak menghadapi masalah gila babi itu! huh. lihat. saya emo! maaf maaf.
ouhh. manusia. manusia. kenapa ad manusia begitu?

ap pendapat kalian? tidak perlu beritahu saya. simpan sahaja. tapi bagi saya, si isteri kedua ini takut dengan bayang2 sendiri.
sekian terima kasih untuk lontaran saya pada pagi ini.