Jobdirumah.com

Facebook Badge

Followers

Tuesday, July 20, 2010

selamat pulang Cik Nurul! ♥

alhamdullilah. tepat jam 1610 saya tiba didepan ruma Puan Hajah Hapsah bt Badon bersama pacik taxi yang baik anta saya sampai depan ruma. hihihi.

Pagi tadi jam 0930 memulakan langkah keluar dari bilik. eheh, maaf terlewat daripada seperti yang dijadualkan. sebab tido balik lepas sahur. ;p
mandi, bersiap ap suma then pegilah LRT Pandan Indah. duduk elok-eloklah kan dalam sana. sampai je stesen Maluri, naiklah sorang ibu bersama anak beliau. ouh baby tu tersangatlah comel. even minah saleh depan saya pun sampai tersenyum tengok dia. saya yang duk sebelah baby tu lagilah. hihi. last2 minah saleh tu pun senyum kat saya. hihi. byebye baby comel (:

okelah. sampai je Bukit Jalil turunlah kan. jalan jalan jalan untuk pegi kaunter tiket. ya allah. sangatlah banyak kutu2 tiket sama cam kat Pudu. ingatkan bila dah kat BJ tade dah or more or less kurang aa sket en. sabau jelau ( ayat Raihan ^^ )
bila da dapat tiket tu, teruslah duduk kat kerusi tepi tu en. sebab bas kul11 dan time ue baru kul 1015. huhu.
muka tenang gilaaaa tapi dalam hati tga pusing. Platform DUA BELAS kat mana? kalau kat Pudu tu senanglah da besar2 dia tulis PLATFORM 12! alahai~
last2 tanya kat pacik yang tga bual depan mata nihhh. beliau memakai baju SECURITY. hoho.

Nurul : uncle, sorry. tapi katne ye Platform 12?
Pacik tu : ouh, Platform 12 kat belakang sana. adik jalan je terus nih, belok kiri. jumpalah.
Nurul : ouh, thank you uncle ( senyum )

kemudian duduklah balik ditempat yang saya duduk awal tadi. memerhatikan sekeliling. menggeleng kepala sendiri apabila melihat kutu2 tiket yang sibuk mengejar orang suh beli tiket dpd dorang ue. bas RapidKL tu ta benti lagi dorang da kejar2 dan ad yang sampai tolak2 sebab na berebut 'customer' . sungguh mg ta faham. kurang kejekah mereka sampai itu yang dicari? teringat masa dalam perjalanan turun dari LRT menuju  ke kaunter tiket.

Kutu tiket : adik na pegi mana dik?
Nurul : (geleng kepala )
KT : tade, abg tanya adik na pegi mana. ( garang seyhh suara dia! )
Nurul : saya na balik ampang.
KT : hah kan senang. na balik ampang naik bas depan tu je.
Nurul : oke thanks. ( dalam hati, ouh fool! ) * mencarut weyhhh, hahahaha.

tepat jam 1050 da pegi cari bas da. dapat2 je terus duduk dalam bas. seat 4C. suka duduk sorang! haha.
adoi. bosan betul. bila bas da gerak tatau da na buat ap. bila da 15min gerak ue, ttbe tangan gatal lak na online thru ntbook sebab mg tataulahhh dah na buat ap. huhu. nasib line oke jehhh. dapatlah gelak2 nan Jimmy dan Ejad dengan gamba sengal dia ue, haha.
tiba2 hp bunyi dan......

" Nurul Hidayah Juhari! "

ekh? apakah? tetibe jehhh. kemudian saya replylah dengan nama penuh beliau juga dan " teringat kat awak! " beliau balas kembali.
hahahahaha. time tu mg gelak habislah! at last. ngaku jugak kau rindu kat aku kan. hahahaha. terima kasih kerana msg saya time tu sebab sumpahlah bosan amat dalam bas tu. dengan ttbe gak broadband da tade coverage. mg hebat sangatlah tu kan. ttbe hp nokia plaaa bunyi msg dpd fb. si Jimmy dan Apit rep comment. oke mg terbaiklah korang datang time2 aku tga tatau na buat ap da. na tidur, ta pandai tido dalam bas. ouh bas bas. haha. bawa sopan plaa ue, mg terbaiklah pacik ni. keje sepanjang dalam bas adalah tersenyum dan gelak sorang2. haha. sape yek pena kata, senyum dan gelak sorang2 tu makruh cik adik. hihi. maaflah. itu je jalan penyelesaian terbaik utk saya ketika itu, hee.

jam1430 saya sampai di bustand Batu Pahat. oke, terus pegi kaunter beli tiket balik untuk Jumaat ni. pegi cari taxi na balik ruma cepat sebab ta solat lagi. tapi tapi ta jumpa. naiklah bas. perancangan awal adalah naik bas dan turun di masjib besar Batu Pahat tapi malang sekali Encik driver itu kata ta lalu depan masjid. bas lalu kat Carrefour. alahai~ time tu mg da pasrah da. tapelah, amik jela tiket balik Parit Raja. da duduk tu, ta sampai 10min tetiba pop! kelua idea. ap kata benti kat BPMALL dan solat disitu. 2kelebihan.

1. sempat lagi na solat Zohor right on time.
2. boleh jama' solat asar sekali! haha.

even bayar tiket pegi Parit Raja en, tape. aku rela. hoho.

pegi solat ap suma lalu depan Rengit Coffee dan ap lagi. jeng jeng jeng. mata seperti biasa melilau ke dalam. hahahahahahahahahaha
( gelak pecah perut ) kalau yaya baca ni mesti dia da sengalkan aku dulu. hoho. saya cari abg cashier yang handsome itu! hahahahaha. pena sekali na minum Ice Blanded Chop Chip tapi dia kata tade, Yaya cepat jehhh kata " tula niat ta betul " haha. aku gelak jeh time ue sebab mg betul ap dia kata :D
tpyalah en. Ibu nan Yaya memang tau kenapa setiap kali aku mesti makan kat Rengit Coffee. hihihi. Ibu pun kata " niat ta betul " tongue tongue tongue! ;p
KAU MEMANG NAKAL TA ABIH2 NURUL! =))


haha buweeeeek! lepas solat na juga pegi RC tuhh. niat baik sket kali ni. na online sebab tapat baca penuh ap Taufik comment. hihi. tapi tetap cari abg handsome tu ;D
call ibu btau kat RC, comment2, gelak2, bila oder da siap. balik! naik cab! ahah. alhamdulliah. semua lancar hari ni :)

sampai ruma. beri salam. masuk ruma. mia terus peluk! lalala~
ap la peluk dulu baru salam. siud jehh. salam aa dulu baru peluk en ;p hihi. salam salam dan peluk peluk suma baru jumpa ibu. hihi. ibu da jatuh tangga nampak :D
salam kiss ibu terus main jerit2 nan amad, zair, mia! haha. ayub skula la -.-
kurang column. amad ta skula sb food poisons. kasihan -.-
eh eh. sunuklah main jerit2!! hahahaha.
barula pegi tgk nenek. kasihan nenek ;( bulum oke sangat.
da siap suma. baring2 sebab kepenatan dan akhirny,,, tertido~
kul7 lebih mia kejut. " kakak, buka " uh, rasa mcm baru tido jehh.
pegi dapur tetiba ntah ap angin maghrib ni, " bu, air sirap ad? akak na air sirap "
lahh, ibu pun pelik. hoho. aku un tatau aku nape. rindu ayah kut. even sampai sekarang aku menaip ni ta salam ayah lagi. sebab blm jmp. dia terlampau sibuk =.="
tapetape. esok jumpalah :) insyaallah.

ouh sukany berada diruma :)
terima kasih kepada pacik yang tlg btau Platform 12.
terima kasih kepada makhluk yang rindu saya tuhhhh, HAHAHAHAHA.
terima kasih kepada Jimmy dan Apit yang kebetulan online time aku tga bosan.
terima kasih kepada driver bas yang baik :)
terima kasih kepada waiter di Rengit Coffee sebab peramah.
terima kasih kepada kakak UTHM tadi.
terima kasih kepada uncle driver taxi yang baik sebab anta sampai depan ruma.
terima kasih semua orang!
saya sukaaaaa sangat hari ni.
senyum sampai telinga telinga dan telinga. banyakny telinga saya :p
Cik Yda. msg awak pagi tadi awal2 da buat saya senyum. dan dah kemslm kat BP ni. hihi.
sukany balik rumah!