Jobdirumah.com

Facebook Badge

Followers

Tuesday, August 31, 2010

assamualaikum semua :)
lama sungguh tak meggedik diblog sendiri ^^
kesibukan melampau. ni dah present Technopreneurship, lega rasany :) thanks gang for the coorperation (:
banyak sangat benda yang jadi dah within 2 weeks nih. demam, flu baik. pagi2 dah call ibu nangis2, tapi ayah yang angkat. memang kena bebel lah sebab tak nak pegi klinik and let the flu and fever getting worst. berjalan2 sampai tak ingat dunia. menghabiskan segala yang ad untuk kepuasan. adik dapat gf baru. adik membebel sebab balik lambat. dibuli Gemok dan Apot. aisey.
ok, dua hari lepas. daripada hostel kemi menaiki kereta Apot untuk ke LRT Station. datipada Lrt Pandan Indah itu kami ke Hang Tuah untuk ke Time Square. selepas itu berjalan kaki ke Time Square sebab kemalasan untuk menaiki monorel ke Imbi. behhh, dekat sangat. buang masa kalau naik monorel tuhhhh. aite, first destination adalah NIKON OUTLET STORE. masing2 survey untuk latest DSLR. hampir setengah jam disitu, kami meneruskan perjalanan mencari ATM. hihihi. mesti semua orang pelik bila cari ATM pun macam jadi topik. tapi ni semua adalah gara2 si JIMOT GEMOK yang nak jugak cari ATM CIMB. aku withdraw kat Maybank jelah kan ^^
jalan jalan ap semua. labur 'sedikit' duit. kemudian keluar daripada TS dan pergi ke Bukit Bintang. jalan jalan jalan kemudian memasuki main entrance Pavillion. ad orang berniat tak baik suruh aku batal puasa dengan buka mulut kat depan Pav tu. siud je. terbukti GEMOK memang jahat.


si JIMOT GEMOK!


jalan jalan jalan pegi jalan jalan jalan lagi. labur 'sedikit' duit di ESPIRIT, ROXY, TOPMAN and PADINI AUTHENTIC. ok fine, pegi Padini memang terbaik sebab kat sana murah. kebetulan ad less lagi, memang bertambah2 murah. memang murah. ish taley nak kata ap lah. memang isk, taley blaa. terima kasih Padini sebab muncul depan mata kami ^^
asik gelak jeh tak habis2. tapi dorang memang sengal sebab create satu judul baru of bullies. PUSH THE BUTTON and STAR AT THE KNEE HEAD. wadeharimau. siud betul memang nasib koranglah kena pukul maccam peluru dari meriam dengan aku. nasib bukan time makan kan, grr grr.
pembuli tegar siri tiga.

kami jalan jalan jalan lagi, kemudian kami pulang. tapi daripada Pav sampailah LRT Hang Tuah kami jalan tu asik gadoh je dengan GEMOK tu, GEMOK yang annoying! grrrr. dah dalam kereta pun gado lagi, sebab GEMOK tu memang GEMOK!

ISNIN.

memulakan hari seperti biasa. tapi semalam bangun awal dan sempat basuh baju youuuu ;) ok mood baik senany semalam. ceh, macamlah selama ni badmood kan. haha. ok, terlebih baik mood semalam pagi ^___^
siap basuh kain , sidai , kemudian pegi mandi. siap mandi, dengan senyuman sampai telinga menyarung sweater Giodarno yang beli malam tadi. ok ok, even cuma Giodarno, tapi bangga sebab kami bertiga beli serentak. 
^^keserasian kami^^


pegi class macam biasa. ^^
balik tu saing Yan sebab kami last class tu sama, Malaysian Studies dan kami nak pegi KL Sentral settlekan hal Touch n Go. berbuka di Chicken Rice Shop, melantak sampai taley bangun, haha. kemudian hampir jam 9 kami pulang ke ruma :)
singgah di Carrefour beli barang tapi tapi, tengah kat information counter tu, ad kakak ni tetiba je datang " assalamualaikum dik.

fuh, terperanjat aku! datang macam turun dari langit!

Nurul : waalaikumussalam, kak. kenapa?
Kakak pelik : huhu, jangan takut dik. akak bukan nak takutkan adik. akak nak minta tolong je.
Nurul : haha taklah kak. terperanjat je. tolong ap?
Kakak pelik : ad orang minta number telefon adik. boleh?
Nurul : ( pulak dah, ap ni & terus tengok muka Yan. Yan pun macam pahamlah kan. diia senyum jeh )
sorrylah kak. tak guna hp lah. saya ad MP3 je ni ( sambil tangan tunjuk pada IPod yang tergantung kat lanyard)
Kakak pelik : ala, takkan tade.
Nurul : betul kak. saya cuma ad nih jeh.
Kakak : hah ni kawan adik ni boleh lah. nanti orang tu call kawan adik ni nak cakap dengana adik, boleh ye?
Izyan : ( speechless )
Nurul : aa, taley aa kak. kesian kawan saya ni. dia ni rajin study, nanti orang kacau dia pulak. sorry ye kak.
Kakak : ouh, takpelah cmtu dik. tapi betul ni taknak bagi?
Nurul : sorry kak, saya cuma ad nih je ( senyum ) jum yan.
Kakak pelik : camtu tapelah, bagi tau nama pun cukuplah dik.
Nurul : nama? aa. ( tengok yan pastu senyum then tgk kakak tu balik ) nama saya Ninot.
 * aku taktau mana dapat idea tu. hihi.
Kakak pelik : ok dik, thanks ye.
Nurul : ( senyum jeh nan Yan )

sambil masuk dalam kitaorg dah gelak2 dah. ad gak orang mcmtu kan.

Kaunter
Nurul : kak, cam biasa ok.
Kakak kaunter : ok dik. so, esok Merdeka sambut ktne? 
Nurul : ruma je kak. byk keje nak buat. lepas raya ad test. 
Kakak kaunter : ouh. selamat merdeka dik. take care.
Nurul : youuu too kak, aite.

macam biasa itu merujuk kepada, tak payah bagi beg plastik. aku rela pegang je barang tu atau letak terus dalam beg. menyahut kempen ZERO PLASTIC. dan sememangnya aku sakit mata tengok plastik bersepah2 + susah nak lupus nih. haih.
so kawan2, mari kita bersama jayakan kempen ini ^^

ok dah siap tu, tunggu Yan kat luar. Yan sampai kat sebelah je tetiba kakak pelik tu serbu aku lagi. Ya Allah, terperanjat aku. mg pelik beliau ni.

Kakak Pelik : dik, betul ke tanak bagi? kakak adik lah yang minta. tu hah budakny belakang . adik tengoklah dulu. comei.
Nurul : hihi kak, kan saya dah kata, saya ad MP3 ni je.
Kakak pelik : tape,a diik tgklah dulu dia tu. baik dia dik. macam kakak dia nih, hihi.
Nurul : hah? erk, tapelah. ( bengang gila dah tengok muka Yan )
Yan : mana kak? 
Kakak pelik : aa , tu aa.
Yan : ouh. blaja mana dia kak?
Kakak pelik : ouh dia baru abih blaja. kat kolej kat Terengganu.
Yan : ouh.
Nurul : ( memang dah buat muka dah. Izzat taulah cane aku buat muka ni. kan kan Itat? heh. ) sorrylah ye kak.
Kakak pelik : tak boleh ke dik? dia nak kawan2 je.
Nurul : (dalam hati * eh akak ni. ap nihhhh., hish ) ok lah kak ye, saya sebut sekali je, akak dapat ke tak terpulanglah ye,
Kakak pelik : ok ok dik ( teruja gilon muka dia. lempang kang. pang pang, huh )
Nurul : 0176 blablablablabla.
Kakak pelik : ok thanks dik. * terus beliau lari2 pegi tmpt adik dia dan sebut number hp aku. malang sekali SALAH!
sebab dia kang dia kontek orang lain, aku cakap kat akak tu, " kak, number tu salah. minta maaf ye, balik dulu "

adik kakak tu : Nina !

aku nan Yan sambil keluar dari AXIS ATRIUM, sempat toleh belakang sebab pelik pahtu gelak. haha. sejak bila entah nama aku jadi Nina. kah kah kah. asik gelak je sampailah ke hostel. kuang3.

aduh penatny hari ni. jalan jeh. nak buat cane, ad hal. kalau tak memang duk ruma jelah aku.
isk isk. apit baru reply msg akuk. reply lambat ye apit. makan kang kang kang. ;D
esok cuti! yeayyyy. ok I mean, hari ni lah. seronok sungguh :)
Happy 53rd Independence Day Malaysia.