Jobdirumah.com

Facebook Badge

Followers

Sunday, October 10, 2010

masak ou masak.

argh! aku terbangun macam biasa, kul6 lebih untuk solat subuh pahtu aku tido balik sebab sanagt penat malam  tadi. terbangun balik kul9 pahtu, 
" abihlah aku dah lambat nak pegi Serdang"

terus pegi mandi, siapkan baju, pahtu terus start kereta pegi Serdang. nasib baiklah tak jammed. alhamdullilah :)
sampai jeh memang kena perli dengan anty Leha.
" amboi mg malam sekarang nih. nampak lagi bulan tu "
haha. aku gelak jeh. sebab malam tadi aku dah msg, "anty, kita balik esoklah, kita kat Putarajaya lagi dengan Apit"
ekeke. maaf maaf anty :D
sampai jeh aku jumpa uncle, salam, breakfast sebab sangat lapar, pahtu lepak kat kedai anty. tiba-tiba...
anty : nurul, tolong basuh ayam.
nurul : alright.

babak kedua.
anty : nurul, tolong potong bawang.
nurul : aite madam.

babak ketiga.
anty: nurul, tolong masak ayam masak hitam. anty ad hal kat depan.

ah sudah aku kata. bukan semua orang tak tau aku tak suka masak. siud betullah. terpaksalah aku masak gak. mg ngek lah. sebab aku mg tak suka masak. bukan tak pandai, tapi aku tak suka.
beberapa bulan lepas...
minta izin ayah nak keluar bbq dengan budak class masa sekolah dulu. texting scene.
Nurul : ayah, esok akak nak pegi bbq nan kawan-kawan kat GL. tapi akak pegi awal. dalam kul7 ke 8 gitu.
Ayah : kenapa awal pulak?
Nurul : ouh, nak masak kat rumah Ainaa dulu, pahtu terus pegi. parents dia takd kat rumah. senang sket nak buat kecah, hihi.

ayah terus call.

" aik, kat rumah tak pernah masak, nak masak kat rumah orang pulak "

pfft, ayah mg lah. pahtu aku dengat ibu dah gelak2 kat belakang. siud kan? tau. ibu dengan ayah mg sengal.

siap jeh masak anty suruh buat acar pulak. ngek kan? aku tau ah aku buat sedap. lalala *perasan.

babak seterusnya.
anty : nurul, buat rojak buah.


ini boleh mendatangkan amarah. hahahaha. aku tak reti kopek nanas *bahasa pasar
aku tak reti nak potong cara camne. 
mg mencabar betul. pahtu aku buatlah semua. 
nanas, timun, pelam, sengkuang, jambu.
dah siap, " anty, nah "

anty : wah, berjayalah! dah boleh kawin ni.
Nurul : haha.
pffft! sapa nak kawin. aku hentam jeh tu. kuah rojak buah tu lagi ahh demmm. entah apa rasa. kuang kuang kuang.

bila dah siap semua, anty Kay sampai, dia bawa soto, hidang semua kat meja depan, uncle kata,
"nurul, rajin-rajinlah lagi datang Serdang ye"

aku dah buat muka annoying dah. nurul tak pandai masak, bye. haha.

boleh dikira dengan jari berapa kali aku masak betul kat rumah. selalunya pergi dapur jenguk muka gedik " hai bu, masak apa tu?" pahtu sengih cam kerang busuk, blah. haha.
aku pernah masak time,
1. ibu 'outstation'
2. ibu kat hospital jaga ayah
3. ibu kat hospital jaga Muhammad
4. ibu kat hospital jaga Alaf
5. ibu demam
6. segala waktu terdesak yang memerlukan aku masak
sigh.

aku tau tak baik tapi ibu tak pernah bising, so jangan nak sibuk okay. ibu tau aku mg tak suka masak sebab aku paling takut kalau kena goreng ikan, ayam, sotong ah pape segala gorengan. aku  TAKUT!
kalau terasa nak makan maggi, aku minta adik aku yang umur 11tahun tu masak,
"ayub, masakkan megi untuk akak, ayub masak sedaplah. akak tak reti masak"
heheheheh.

pesanan ikhlas penaja : tolong jangan suruh aku masak sebab aku tak suka masak.
pssst, Izzat, Emmer, Adha, Ziq, Akim, you guys was so lucky bila I masakkan spaghetti untuk korang masa korang datang rumah hari tu. so, TAHNIAH! :D